Onderzoek naar interne communicatie
Wil je weten hoe de interne communicatie in jouw organisatie wordt gewaardeerd?
Of welke stijl van communiceren past bij de organisatie? Vraag je je af of de bestaande communicatiemiddelen voldoen aan je eisen en wensen? Of wil je resultaat meten, om te kijken of je aanpak werkt? Met onderzoek naar interne communicatie krijg je duidelijkheid over de huidige situatie én inzicht in wat er beter kan.
Met goed onderzoek naar interne communicatie zoeken we de verhalen die de data ons vertellen. Onze onderzoekstechnieken variëren van interviews en (online) enquêtes, analyse van datasets en luistersessies tot een interne netwerkanalyse.
Dashboard als maandelijkse monitor
Regelmatig meten hoe de kwaliteit van de interne communicatie ervoor staat? Wij adviseren je graag bij het opzetten van een overzichtelijk dashboard waarmee je direct zicht hebt op alle belangrijke data om een vinger aan de pols te houden. Een dashboard helpt ook om zichtbaar te maken waar interne communicatie aan bij kan dragen.
Inzicht in doelgroepen
Organisaties die hun interne communicatie inrichten met begrip en empathie voor de verschillende interne doelgroepen, leveren daarmee een belangrijke bijdrage aan medewerkersbetrokkenheid. Medewerkers voelen zich beter begrepen. Interne communicatie is ook effectiever omdat de communicatie-aanpak beter aansluit bij de dagelijkse werkzaamheden en behoeften van medewerkers. Lees door over doelgroeponderzoek en persona’s.