Blogs over interne communicatie en online communicatie

Cursus verandercommunicatie 17 en 31 oktober

In deze 2-daagse cursus op 17 en 31 oktober komen verschillende visies op veranderen aan de orde, zoals omschreven in het boek “Interne communicatie bij verandering” van Huib Koeleman. Het combineert kennis uit veranderkunde en het communicatie- en HR vak.

Lees verder

Informatie van intranet wel / niet extern delen?

Moet je op een social intranet de mogelijkheid openstellen dat mensen blogs en andere posts van collega’s die op intranet staan kunnen delen via social media?

Lees verder

Samenwerken bevorderen met #randomcoffee, probeer het zelf!

Het concept #randomcoffee van Hootsuite heeft als doel om binnen organisaties silo’s af te breken en samenwerken en innovatie te bevorderen, zonder veel moeite, geld of druk.  

Lees verder

Meten is weten: de mogelijkheden van data in communicatie

Een paar jaar geleden kreeg een restaurant in New York steeds meer klachten over de bediening: met name de snelheid liet te wensen over. Na een versimpeling van het menu en het inhuren van meer personeel bleven de klachten binnenkomen. De manager schakelde een adviesbureau in. Na een uitgebreide analyse van camerabeelden (data) van 1

Lees verder

Diversiteit: naar een inclusieve organisatie in 7 stappen

Mensen die zich in de organisatie niet thuis voelen of denken te worden buitengesloten zijn minder betrokken en doen hun werk minder goed. Naar (meer) diversiteit en inclusie in 6 stappen.

Lees verder
Interne-communicatie-boeklancering-huib-koeleman-met-noelle-aarts-1500px-1030701.jpg

Noelle Aarts over Huib’s boek ‘Interne Communicatie’

We vroegen Noelle Aarts (hoogleraar Socio-Ecological Interactions) om als eerste een reflectie te geven op het nieuwe boek ‘Interne Communicatie’ van Huib Koeleman

Lees verder
Huib Koeleman interne communicatie

Lancering boek ‘Interne Communicatie’

Met de lancering van het boek INTERNE COMMUNICATIE is er een volledig nieuwe versie verschenen met Huib Koelemans visie op het vak.

Lees verder
Sander-Dorst-data-netwerken.jpg

It’s all in the data – Sander Dorst stelt zich voor

Ruim een jaar geleden zat ik in de collegebanken bij een college over de toegevoegde waarde van data, en in het bijzonder social network analysis, binnen organisaties waar een verandering gaande is. De manier waarop onderliggende verbanden met behulp van data worden blootgelegd heeft mij nog tot lang na dit college beziggehouden. En hoewel ik al langer wist dat

Lees verder
Face to face communicatie schapen

I see you – de waarde van face-to-face communicatie

In mijn vorige blog heb ik het verhaal gedeeld van mijn digitale transformatie. In dit blog zet ik daar de waarde van face-to-face communicatie tegenover: een manier van communiceren waar we steeds vaker kansen laten liggen. Tegenwoordig gaan we snel te rade bij ons digitale netwerk. Handig, maar laten we de waarde van ons ‘face

Lees verder
Chatbot Conference 2018

Kansen voor chatbots in interne communicatie

Tijdens de Chatbot Conference 2018 heb ik mij laten inspireren door de ontwikkelingen in de wereld van de Chatbots en Conversational Interfaces. De vraag waar ik mee op pad ben gegaan is hoe dit toepasbaar kan zijn voor interne communicatie. Wat is een chatbot? Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner, een computerprogramma, die via tekst of spraak een dialoog kan voeren. Je hebt de domme

Lees verder

Archief