Contact EN

Zoeken

Generic filters
Exact matches only
alle diensten

De rationale formuleren: the big WHY

Voor welk probleem is deze verandering een oplossing? Het is eigenlijk verbazingwekkend hoeveel veranderprogramma’s geen aandacht besteden aan de grote waarom-vraag! Hooguit is het de afdeling Communicatie die hem mag beantwoorden. Toch is een antwoord op de waarom-vraag belangrijk, als basis voor succes. Daarom helpen we je graag bij de rationale formuleren.

De visie op verandering is de basis, daarnaast spelen we ook in op de vragen en kritische reflecties van medewerkers. Door verschillende belanghebbenden erbij te betrekken, voorkomen we een ‘managementbubbel-boodschap’. Zo koppelen we het hogere doel van de organisatie aan waarden van medewerkers.

Een pakkende kernboodschap

We gaan eerst de rationale formuleren om die daarna te vertalen in een pakkende kernboodschap, een aanstekelijke collectieve ambitie of ‘A Big Hairy Audacious Goal’ (een ambitieus, concreet, meetbaar en tot de verbeelding sprekend doel). Vervolgens werken we de rationale uit in deelboodschappen in een message house. Met die praktische en concrete deelboodschappen kan je organisatie gemotiveerd en geïnspireerd verder werken aan verandering.

Waarom? Stel je vraag over de rationale aan Lisa.

Waarom? Stel je vraag over de rationale aan Lisa.

Lisa Kortekaas

Senior communicatieadviseur