Contact

Zoeken

Search
Generic filters
Exact matches only
alle projecten

Rijk Zwaan: beleid voor interne communicatie

Bedrijfsleven,Internationaal,

Vraag naar beleid voor interne communicatie

Rijk Zwaan, een internationaal groenteveredelingsbedrijf, is trots op zijn sterke bedrijfscultuur. Nu het bedrijf internationaal flink groeit richting 4000 medewerkers, rijst de vraag: hoe behouden we die cultuur, hoe laten we die floreren? En welke strategie voor interne communicatie past daarbij? Rijk Zwaan vroeg Orange Otters om voor dit doel een beleid voor interne communicatie te ontwikkelen.

Aanpak

Luisteren is het begin van alle slimme communicatie. Dus begonnen we met luistersessies om medewerkers naar hún mening en ideeën te vragen. Vervolgens hebben we in enkele werksessies met de stuurgroep de ingrediënten en strategie voor het nieuwe beleid bepaald. Uiteindelijk hebben we het nieuwe interne-communicatiebeleid en de bijbehorende strategie getoetst bij internationale communicatiecollega’s en hebben we deze samen met hen verder ingevuld.

Slimme interne communicatie begint met luisteren

Resultaat

Het resultaat is een samenhangend beleid voor interne communicatie met passende strategie, dat kan rekenen op draagvlak omdat de inzichten van de medewerkers centraal staan. Ook hebben we een globale tijdsplanning gemaakt voor de gefaseerde aanpak van verbeterpunten.