Vakimpuls Online tools voor hybride werken (oktober)
Binnenkort mogen we weer terug naar kantoor en is thuiswerken niet meer verplicht. In veel gevallen gaan we dan hybride werken: sommige collega’s werken op kantoor, terwijl anderen dat (regelmatig) vanuit huis blijven doen. Hoe zorg je er dan voor dat je in verbinding met elkaar blijft? Welke online tools helpen jouw organisatie bij jouw interne communicatie? En hoe richt je dat in?
In deze interactieve sessie bij Logeion leer je welke online hulpmiddelen je kunt inzetten bij hybride werken en hoe je die intern goed kunt introduceren. Roosmarijn Busch is communicatieverbeteraar en online specialist. Zij verkent graag nieuwe technologische mogelijkheden en zet deze in voor het verbeteren van interne communicatie en samenwerking. Lisa Kortekaas is communicatieadviseur met een passie voor organisatiecultuur en veranderkunde. Samen met medewerkers ontdekt zij hoe we de organisatiecultuur verbeteren.
Wat aan bod komt
Na een korte inleiding over wat hybride werken betekent voor interne communicatie, word je meegenomen in de online tools die je nodig hebt om hybride goed je werk te kunnen doen:
- Basis op orde: hoe haal je meer uit MS Teams en Office365?
- Overzicht mogelijkheden Microsoft 365
- Onderbelichte tools uitgelicht: inzet Planner, Delve, Stream en OneNote
- Online brainstormen:
- Whiteboard in Zoom/ Teams versus Miro
- Dialoog via Mentimeter (of Ahaslides of Vevox)
- Ontmoeten en verbinden:
SpatialChat en online event tools zoals Airmeet of Remo
Nieuwe trend: well-being tools - Hoe bevorder je online verbinding met goede interactie?