Contact

Zoeken

Search
Generic filters
Exact matches only
alle boeken

Boek social media voor interne communicatie

Huib Koeleman (Kluwer, 2009/2011)

Iedereen heeft een mening over Twitteren! Dé nieuwe vorm om met vrienden te communiceren. Maar heeft het ook voor interne communicatiemogelijkheden? Huib Koeleman, specialist interne communicatie, denkt in zijn vierde boek van wel. In “Twitteren op je werk; Social media voor interne communicatie” komen allerlei social media aan de orde die mogelijkheden bieden voor kennisuitwisseling en communicatie binnen organisaties, zoals social network als Hyves en Facebook en de kennisplatforms zoals Wiki’s. Hierbij komen verschillende voorbeelden voorbij, van Madonna tot Maxime Verhagen, van Google tot Achmea. De lezer van dit boek krijgt ook zicht op de mogelijkheden die social media bieden voor een nieuwe stijl van communiceren: transparant, simpel, snel, participatief, direct, altijd bereikbaar zijn, niet hiërarchisch en overal.

De social media passen bij de medewerker 2.0 en bij het zogenaamde “nieuwe werken”. Ook de veranderende rol van de afdeling communicatie wordt behandeld, van controleur in luisteraar. Zal het persoonlijke vormen van communicatie vervangen? Nooit! Maar communicatiemensen zullen deze vormen moeten kennen. En na het lezen van dit boek ken je ze.

Als je al een tijdje van plan was je te verdiepen in de 2.0 Media, lees dan dit boek. In een paar uur ben je weer helemaal bij. Het is niet geschreven voor ICT-deskundigen maar voor communicatiemensen, managers en mensen die op de hoogte willen blijven van nieuwe ontwikkelingen in hun organisatie. Bestel hier!