Contact EN

Zoeken

Search
Generic filters
Exact matches only

Infographic ‘Bouwen aan Vertrouwen’

Waarom deze infographic vertrouwen? Medewerkers moeten zich continu aanpassen en veranderen, samenwerken, innoveren en topprestaties leveren. Maar onze hersenen zijn niet ontworpen voor het organisatieleven van de 21e eeuw. Neurowetenschap helpt organisaties om beter te begrijpen waarom werknemers organisatieveranderingen moeilijk vinden. Inzichten uit die wetenschap stellen organisaties in staat om prestaties te verbeteren en het mentale welzijn van werknemers te ondersteunen. Hilary Scarlett is hierin een voorloper. Zij geeft aan dat onze hersenen niet houden van verandering. Ze willen vooral voorspellen en betekenis geven. Als we niet weten wat er bij een verandering gaat gebeuren, zijn we continu bezig alle mogelijke scenario’s door te nemen. Dat leidt af, geeft onrust en leidt tot wantrouwen. Zij onderscheidt in haar boek Neuroscience for Organizational Change zes dimensies die helpen bij het bevorderen van vertrouwen in organisaties. In deze blog met infographic zet ik ze kort op een rij.

Lees ook de uitgebreide blog “Bouwen aan vertrouwen”.

 

Mail mij deze infographic ‘Bouwen aan vertrouwen’

    We delen onze inspiratie, blogs en vakkennis in onze nieuwsbrief. Ontvang hem ook!

 

Wil je meer weten?

Wil je meer weten?

Huib Koeleman

Senior adviseur verandercommunicatie