Vakimpuls verandercommunicatie verbeteren met netwerkanalyse
Op een goede manier verandering doorvoeren in een organisatie is een hele opgave. Hoewel vrijwel alle organisaties met verandering te maken hebben, is slechts een derde van alle organisatieveranderingen een succes. Dat moet anders.
In deze Vakimpuls laat Sander Dorst (communicatieadviseur bij Orange Otters) zien hoe je met slim gebruik van data de kans op succesvolle verandering in je organisatie aanzienlijk kan vergroten.
We gaan in op:
- Het potentieel van data in verandercommunicatie
- Netwerkanalyse; wat is het en wat kun je ermee?
- De invloed van informele netwerken en sociale groepen
- Het identificeren van interne influencers
- Hoe je deze informele leiders inzet als ambassadeur van de verandering
Naast de theorie gaan we in gesprek met Ivana Srecec, marketing en communicatiemanager bij Woonstad Rotterdam. Zij vertelt welke inzichten een netwerkanalyse haar opleverde, en hoe ze die inzichten heeft gebruikt bij het verbeteren van interne communicatie binnen haar organisatie. Daarnaast is er volop ruimte voor vraag en antwoord.