Contact

Zoeken

Search
Generic filters
Exact matches only
alle trainingen en cursussen

Cursus: Communicatie bij adoptie van digitalisering (1)

Wanneer8 september 2020

WaarOnline via Teams

Kosten€750,-

Aantal plaatsen8

Organisaties werken steeds digitaler. Zeker nu. Dat biedt kansen, maar kan ook bedreigend zijn. De impact van nieuwe digitale werkwijzen, zoals een nieuw social intranet of Office 365, is voor medewerkers groot. Want bij elk nieuw systeem moeten mensen oude routines vervangen door een nieuwe manier van werken. Dat los je niet op met alleen een ‘knoppencursus’. In deze cursus communicatie ga je er zelf concreet mee aan de slag.

Wat & voor wie

Deze cursus gaat over de vraag: hoe bereik je dat medewerkers het nieuwe systeem omarmen en goed gaan gebruiken? Oftewel: adoptie van digitalisering, met het accent op communicatie. Het is perfect voor projectteams, ICT-, HR- en communicatieadviseurs die werken in een organisatie waar digitale verandering speelt. Het aantal deelnemers is maximaal 8.

De cursus duurt 1 dag. Voorlopig geven we de cursus online in twee dagdelen. Dinsdag 8 en 15 september.

Programma

Het eerste dagdeel staat in het teken van digitalisering en verandering. Je leert meer over de achtergronden, de impact voor de organisatie, hoe gedragsverandering werkt. Aan de hand van deze informatie breng je de situatie in jouw organisatie in kaart en maak je een eerste opzet voor een adoptieplan. In het tweede dagdeel werk je aan je eigen casus.

Praktijkvoorbeelden

Er zijn veel mogelijkheden voor adoptie en die laten we zien in praktijkvoorbeelden. Als (communicatie-)adviseur ben je niet alleen betrokken bij het bepalen van de veranderstrategie, je draagt ook bij aan succesvolle communicatie. Bijvoorbeeld door lijnmanagers te adviseren of door nieuwe vormen van interne communicatie in te zetten, zoals storytelling, blogs en webinars. Wij geven je tips en voorbeelden uit de praktijk die je direct kunt toepassen.

Aan het eind van de cursus

  • kun je je beter verplaatsen in de belevingswereld van je (digitale) collega’s;
  • heb je nagedacht over jouw visie op verandering die past bij deze digitalisering;
  • heb je inzicht in gedragsverandering, stimulansen en drempels;
  • heb je gewerkt aan de casus van jouw organisatie. Bijvoorbeeld de adoptie van Office 365 of social intranet;
  • heb je een grove opzet gemaakt voor een adoptieplan.

Docenten cursus communicatie

Cursusdocenten zijn Michael Meyer en Roosmarijn Busch. Beiden zijn experts uit het bedrijfsleven. Michael Meyer werkt ruim 25 jaar in het communicatievak en is specialist in interne communicatie. Hij heeft ervaring met adoptie van social intranet en kent de mogelijkheden om met dit soort applicaties de communicatiekracht van de organisatie te versterken. Roosmarijn Busch geeft advies over communicatie, marketing en ICT. Met een achtergrond als communicatiewetenschapper en een interesse voor techniek en online communicatie, weet ze hoe je organisatie, techniek, inhoud en de gebruikers verbindt. Ook Roosmarijn is betrokken bij verschillende adoptietrajecten van social intranet en Office 365.

 

Wat deelnemers over deze cursus zeggen:

“Hele leerzame cursus met praktische tips en tricks. Daarnaast enthousiaste trainers die graag met je meedenken. Super!” – Joanne

“De cursus biedt een framework om mijn veranderopgave mee aan te pakken. En je leert hoe anderen hun opgaven aanpakken.” – Laura

“Mijn complimenten voor de online variant van een klassikale training. Er was een fijne balans tussen presenteren en interactiviteit. De praktijkervaring van de trainers maakt de informatie laagdrempelig en direct toepasbaar in je eigen werkveld.” – Feline

Schrijf je direct in

  • Factuurgegevens