Boek: Interne communicatie (nieuw)

Een volledig nieuwe versie van het boek Interne Communicatie waar het voor Huib allemaal mee begon. De nieuwe versie van het boek Interne Communicatie behandelt actuele thema’s, zoals het belang van engagement, internal branding en de inclusieve organisatie. Daarbij kijkt Huib over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de bijbehorende website vind je extra tips en achtergrondinformatie.

Interne communicatie is een belangrijke succesfactor om een organisatie goed te laten functioneren. Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding.  Men vindt daar dat het management echt naar hen luistert. Bij bedrijven die minder goed presteren, is dat maar 40%. De motivatie van werknemers blijkt vooral van twee zaken af te hangen: de mate waarin men wordt betrokken in een dialoog en de wijze waarop men informatie ontvangt. Het mislukken van veranderingsprocessen blijkt achteraf vaak te wijten aan het onvoldoende communiceren met medewerkers.

Volledig nieuwe versie

De nieuwe versie van het boek behandelt actuele thema’s, zoals het belang van engagement, internal branding en de inclusieve organisatie. Daarbij kijkt Huib over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de bijbehorende website vind je extra tips en achtergrondinformatie.

‘Koeleman heeft een uiterst breed werk afgeleverd dat de stand van het vak schetst. Gelukkig is hij uitgegaan van een breed lezerspubliek, dat maakt de publicatie erg leesbaar’, Jasper Mulder in Adformatie, mei 2018

‘Het nieuwe boek van Huib Koeleman is onderhoudend, en helemaal bij de tijd en daarmee uiterst relevant voor communicatieprofessionals van vandaag en morgen.’, Noelle Aarts

boek interne communicatie cover Huib Koeleman

Meer