Lancering boek ‘Interne Communicatie’

Het is zover, een volledig nieuwe editie van mijn boek ‘Interne communicatie’ is gereed. Op 20 april hebben we dit boek feestelijk gepresenteerd. We vonden het erg leuk dat Noelle Aarts aanwezig wilde zijn om ons hierbij te challengen! Lees haar visie op dit boek hier. Het was een energieke en leuke middag waar we met plezier op terugkijken.

Over het boek

Met de lancering van het boek INTERNE COMMUNICATIE is er een volledig nieuwe versie verschenen met mijn huidige visie op het vak. De titel van de eerste zes versies ‘managementinstrument’ paste al een tijdje niet meer. Reden om, samen met mijn collega’s van Orange Otters verandercommunicatie aan de slag te gaan om een nieuw boek te schrijven.

In dit boek geef ik handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren: op medewerker-, team- en organisatieniveau. Stapsgewijs wordt uitgelegd hoe de organisatie een passende visie op interne communicatie kan ontwikkelen. Vervolgens worden communicatievormen besproken die het beste bij deze visie aansluiten; persoonlijk en digitaal.

Die stappen vormen geen keurslijf. Je kunt zelf kiezen waar je begint, als je een zaak maar centraal stelt: de behoefte van de medewerker. Want de dialoog met de medewerker is de kern van interne communicatie. Zo komen actuele thema’s als het belang van engagement, internal branding, verandercommunicatie en de inclusieve organisatie aan bod. Daarbij kijk ik graag over de grenzen van het vak: ook denkmodellen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod.

Een nieuwe visie op interne communicatie vraagt ook om een andere rolverdeling. ‘Interne communicatie is geen afdeling, maar een houding!’. De nieuwe rollen van managers, medewerkers en communicatiespecialisten worden daarom opnieuw beschreven. Op de bijbehorende website vind je extra tips, achtergrondinformatie en cases.

Ben je enthousiast geworden? Reserveer het boek dan via Managementboek.com. Je hebt het boek dan zo snel mogelijk in huis!

Huib Koeleman