Cursus communicatie bij adoptie van digitalisering

Wanneer:
15 januari 2019 hele dag
2019-01-15T00:00:00+01:00
2019-01-16T00:00:00+01:00
Waar:
Spaces Vijzelstraat
Amsterdam
Nederland
Kosten:
750,--

Ken de gebruiker

Organisaties worden steeds digitaler. Computers nemen steeds meer werk uit handen. A.I. biedt kansen, maar is ook eng. De impact is voor medewerkers groot, en niet op te lossen met louter een knoppencursus. Het vraagt van mensen het afleren van oude routines en het aanleren van een nieuwe manier van werken. De introductie van office 365 is al lastig!
Deze cursus richt zich op senior adviseurs die zich willen verdiepen in de adoptie van nieuwe digitale werkwijzen. Huib Koeleman, specialist interne communicatie, en Roosmarijn Busch, ervaren met digitale systemen, zijn de docenten.

 

Aan het eind van de dag

  • Kun je beter denken vanuit de beleefwereld van je (digitale) collega’s;
  • Heb je stilgestaan bij jouw visie op verandering die past bij deze digitalisering;
  • Heb je inzicht in de aspecten rond gedragsverandering: stimulansen en drempels;
  • Ben je aan de slag gegaan met je eigen casus, bijvoorbeeld de adoptie van Office 365 of social intranet;
  • Weet je wat je nodig hebt voor een succesvol adoptieplan

Maximaal 12 plaatsen beschikbaar. Schrijf je nu in!

In voorbeelden uit de praktijk laten we de vele mogelijkheden zien. Een (communicatie-)adviseur is niet alleen betrokken bij het bepalen van de veranderstrategie, hij of zij moet ook in staat zijn de communicatie te helpen realiseren.  Bijvoorbeeld in het versterken van lijnmanagers of de inzet nieuwe interne communicatievormen zoals stories, blogs en webinars. Concreet en direct toepasbaar.

Doelgroep

De masterclass is voor project-, ICT-, HR- en communicatieadviseurs die werken in (of met) organisaties in digitale verandering. Deze cursus sluit het beste aan als je direct aan de slag kunt met een concrete casus uit hun eigen organisatie.

Docenten

De docenten zijn experts uit het bedrijfsleven. Roosmarijn Busch geeft advies over communicatie, marketing en ICT. Met een achtergrond als communicatiewetenschapper en een interesse voor techniek verbindt zij organisatie, techniek, inhoud en de gebruikers. Roosmarijn heeft een brede achtergrond in communicatie en specifieke kennis van online communicatie en social media. Zij is betrokken bij diverse adoptietrajecten van social intranetten en Office 365.

Huib Koeleman zit ruim 25 jaar in het communicatievak, met een duidelijke voorkeur voor interne communicatievraagstukken.  Met plezier werken aan verbetering van het vak staat voor hem centraal. In 2013 is een geheel herziene versie van zijn boek “Interne communicatie bij verandering” uitgekomen. Andere publicaties op zijn naam zijn  “Interne communicatie” (2018) en “Social media voor interne communicatie, Twitteren op je werk” (2013).

Opzet cursus

Het wordt een cursus in een kleine groep van max 12 deelnemers, waar je met je eigen casus aan de slag gaat. Aan het eind van de cursus heb je een analyse kunnen maken van de situatie in je organisatie en heb je een grove opzet voor een adoptieplan.

De ochtend staat in het teken van digitalisering en verandering.  Aan de hand van deze informatie kunnen de deelnemers hun situatie nader in kaart brengen en een eerste opzet maken voor een adoptieaanpak. De middag wordt gewerkt met de cases van de deelnemers. Aan het einde van de dag heeft men een raamwerk voor een aanpak.

Prijs

  • Deelnameprijs: € 750,– (excl. btw).
  • In de deelnameprijs is inbegrepen: catering en lunch, documentatie en het boek Interne communicatie bij verandering (Huib Koeleman).
  • Locatie: Spaces Vijzelstraat Amsterdam