Cursus communicatiekracht versterken (1 dag)

Wanneer:
16 mei 2017 @ 09:00 – 17:30
2017-05-16T09:00:00+02:00
2017-05-16T17:30:00+02:00
Waar:
Spaces Amsterdam
Vijzelstraat 68
1017 HL Amsterdam
Nederland

Hoe versterk ik de communicatiekracht van mijn organisatie? Communicatie is al lang niet meer van de afdeling communicatie alleen. Iedereen communiceert met de binnen- en buitenwereld. Informatie wordt via vele online media pijlsnel gedeeld. Klanten verwachten instant respons. Strak geregisseerde boodschappen roepen weerstand en wantrouwen op. Het liefste help je collega’s om direct zélf te communiceren. In deze cursus helpen we je de communicatiekracht van de organisatie te versterken.

Communicatiekracht in organisaties

Je weet dat de communicatiefunctie verandert. Als projectleiders, managers, bestuurder en andere collega’s makkelijk ook zelf corporate communicatie invullen dan wordt die communicatie sneller, directer, waarachtiger en interessanter. En dan kun jij je functie ook beter richten op de vraagstukken van nu.

De vraag is alleen hóe je die omslag kunt maken. Je hebt je handen immers nu al vol.

Wij staan stil bij drie drivers:

  1. Communicatie in lijn brengen met het doel van de organisatie.
  2. De rol van de communicatiespecialisten herontwerpen.
  3. Managers en medewerkers trainen en faciliteren.

Learnings cursus communicatiekracht versterken

  • Je krijgt inzicht in de ontwikkeling van het communicatievak;
  • Je leert methoden om organisatiedoel naar communicatie te vertalen;
  • Je leert een techniek om jouw functie te analyseren en opnieuw vorm te geven;
  • Je leert voor jouw organisatie een impuls- en trainingsprogramma op te zetten;
  • Je krijgt inzicht in de belangrijkste modules van dat programma.

Doelgroep

Deze cursus is voor communicatieadviseurs uit (middel)grote organisaties, zoals woningcorporaties of zorgorganisaties. Deze cursus werkt het best als de deelnemers aan de slag kunnen met concrete voorbeelden uit hun eigen organisatie.

Opzet van de cursus

Je volgt de cursus in een kleine groep van maximaal 12 deelnemers. Je gaat zoveel mogelijk met je eigen situatie aan de slag. Aan het eind van de cursus heb je tegelijk met het leren van verschillende methoden ook een analyse kunnen maken van jouw situatie. Ook heb je een grove opzet voor het impuls- en trainingsprogramma gemaakt.

Kosten

De investering voor deze cursusdag, inclusief cursusmateriaal en goed verzorgde catering (koffie, thee, frisdrank en lunch) is 495 EUR excl. BTW.

Ja, schrijf mij in 

Docent Michael Meyer

Michael Meyer zit ruim 25 jaar in het communicatievak. In zijn werk als communicatieadviseur bij reorganisaties en grote veranderprogramma’s is de invulling van de communicatiefunctie een terugkerend thema. Hoe richt je het vernieuwde communicatieteam in? Hoe lever je de gewenste toegevoegde waarde? Hoe coach je communicatiespecialisten in hun veranderende nieuwe rol? Dit thema is nu eens te meer van belang vanwege de veranderingen in communicatie door de opkomst van social media. Lees over deze laatste ontwikkelingen zijn blog: ‘Verdraaide organisaties, terug naar de bedoeling’.